Kedves Gyerekek!
Ma 10 órakor várlak Titeket a Teams-en! :) Legyen előkészítve a könyved és a füzeted!
Zsófi néni
Kedves Gyerekek!
Ma 10 órakor várlak Titeket a Teams-en! :) Legyen előkészítve a könyved és a füzeted!
Zsófi néni
Sziasztok!
Néhány alcím:
Minden kezdet nehéz
Alkalom szülte
Unaloműzés
Az óra érdekesebbé tétele...
Olvassátok el az alábbiakat és a kosárlabda mai népszerűségét hasonlítsátok össze az olvasottakkal a naplóban pár mondatba.
Az egyik ősnek tekinthető labdajátékot az amerikai bennszülöttek játszották. A maják és az aztékok változatában egy falra erősített fém gyűrűn kellett átütni a csapattagoknak egy golyót. A maják játéka kegyetlen volt: a vesztes csapatot feláldozták az isteneknek...
A mai értelemben vett kosárlabda 1891-ben született az Egyesült Államokbeli Springfieldben. Akkoriban dr. James A. Naismith (1861. november 6. - 1939. november 28.) volt a Springsfieldi Testnevelési Főiskola testnevelő tanára. Mint az iskola futballedzője azt a feladatot kapta, hogy találjon ki egy olyan érdekes játékot, amelyet a diákok a téli hónapokban tornateremben játszhatnak.
A véletlen segített: egy, a terem sarkában álló őszibarackos kosárba dobta a labdát, amikor hivatták. Visszatérve látta, hogy tanítványai az unalmas gyakorlatok helyett a kosárba való dobálással próbálkoznak. Megtetszett neki az ötlet, és két héten belül elkészült a játék tervezete.
Naismith az alábbi öt alapelvből indult ki, amikor a játék szabályait megalkotta:
- A játékot gömbölyű labdával, kézzel játsszák.
- A játékosok nem futhatnak a labdával.
- Bármelyik játékosnak joga van a pályán tetszés szerinti helyet elfoglalni.
- A játékosok között ne legyen erős személyi érintkezés.
- A labdát "a vízszintesen nyíló kapuba", kosárba kell dobni, amelyet a játékosoknál magasabban kell elhelyezni.
A játék bemutatásához két fából készült barackos kosarat felszereltetett a tornaterem erkélyére. A kosár magassági elhelyezése az erkély magasságából adódott, és ez a 10 láb (3,05 méter) olyan tökéletes gyűrűmagasságnak bizonyult, hogy a mai napig sem változott. Az első mérkőzést 1891. december 21-én a javíthatatlanok osztályának 18 diákja futball-labdával játszotta. A labdabirtoklónak pattogtatni kellett a labdát miközben szaladt. A portás egy létrán ült, hogy kivegye a kosárból a labdát, ha valaki kosarat ért el. Sok dolga nem akadt, mert a meccs végeredménye 1-0 lett.
Az új játéknak nagy sikere volt. Naismith később 13 pontban rögzítette a kosárlabda játékszabályait, melyben elsődleges szempontnak tartotta, hogy a játékban inkább az ügyesség domináljon, mint a nyers fizikai erő. A szabályokat a Triangle (Háromszög) magazin 1892. január 15-i számában közzé is tették New Game (Új Játék) címmel.
AZ ELSŐ 13 SZABÁLY
Az első közönség előtti mérkőzést 1892. március 2-án játszották a springfieldi iskola tanárjai és diákjai. A több mint kétszáz néző előtt a diákok 5-1-re verték a tanárokat. Nem sokkal ezután a játékot bemutatták Mexikóban, ezzel megkezdődött a kosárlabda világot meghódító körútja. Ugyanebben az évben a hartfordi Lew Allen drótvázas kosarat készített, ezzel helyettesítették a barackos kosarakat.
Sziasztok!
Ma egy egyensúlygyakorlatokat hoztam nektek.Végezzétek el a videóban szereplő feladatokat. Írjátok fel a naplóba, hogy mi volt a nehéz benne. Ha volt ilyen😀
A naplót
fotózd le és küld el nekem a drive-ba a saját neveddel ellátott mappába,
ahogy eddig. Minden héten kérem, hogy küldjétek el a naplót. Határidő: 04.23. péntek!
Itt a link a feltöltéshez: Gyógytestnevelés napló feltöltése
Jó munkát!
Ági néni
Kedves ötödikesek!
Ma 12-kor találkozunk a Teamsben.
A görög mitológiáról fogunk beszélgetni, és elolvassuk a Prométheusz-mítoszt. ( tk.113. o.)
Prométheusz ellopta a tüzet az emberek számára. Ez lett a büntetése.
Várlak, ne késs!
Angi néni
Kedves Ötödikes!
11:00 - Teams
Mai témánk, cím a füzetbe: Tűzvédelem és tűzoltás
Alaposan olvasd el a tankönyv 64.-65.o.-t és válaszolj a lecke végén lévő 6 kérdésre a füzetbe.
Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat: 73.o.2.; 3.a); 74.o.5.
Várom a füzet és a munkafüzet fotóit: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Kedves németes!
Ma 8 órakor Teams-en várlak!
Témánk:
- werden ige megismerése, ragozása
Feladataink:
- Mf. 49. old. 6.
- Mf. 50. old. 7. 8.
- Mf. 51. old. 9.
🏠 Tanuld meg a werden ige ragozását!
Bis bald! 😊
Good morning!
ONLINE LESSON TODAY AT 8 O'CLOCK
Mivel meghosszabbították az online oktatást így ma (is) a képernyőn keresztül fogunk találkozni.
Ráadásul innentől minden angol óra online lesz, úgyhogy gyakrabban fogunk tudni beszélgetni. 😁
Készítsétek elő a tankönyvetek és a helyzetet határozó szavakat, amiket az utóbbi két órán tanultunk.
Nolennek és Nikinek jár a két pirospont a múltkori megfejtésért. :)
Itt az új feladvány, ezen is van egy új szó, ki találja meg?
Ebből a következő órán dolgozat lesz.
Ma egy kicsit beleolvasunk az új olvasmányba is, úgyhogy készítsétek legszebb angolos kiejtésetek.😊
Tk. 39.o
Kedves gyerekek, ma az igekötőket gyakoroljuk. EZT is oldd meg! learningapps Az alábbi igéket írd le a füzetedbe jövő időben! A szám, sz...