2021. március 17., szerda

nyelvtan III.17.szerda

 Kedves ötödikesek!

Ma 10-kor találkozunk a Teamsben.

Addig készítsd ki a múlt órai feladataidat, mert azt fogjuk ellenőrizni, és játszunk egykicsit a szótagolással.

Emlékeztetőül ide másoltam a feladatokat.

Angi néni








Igaz vagy hamis? Másold le a mondatokat, majd írd melléjük, hogy igazak-e vagy hamisak!




A többi feladat szójátékra épül, a megoldásokat itt is írd le!




A füzetképedet lefotózva a vargatamasblogos@gmail.com címre küldd el nekem!
Angi néni


Történelem - március 17.

 Kedveskék, 

ma 8.15-kor  várlak titeket a Teams-en.

Meg fogjuk beszélni a legutóbb kiadott GoogleForms feladatlap megoldásait, és átbeszéljük még egyszer a témát, mert sajnos nem sikerültek túl jól a megoldások. (A feladatlapoknál minden esetben az elsőként beadott megoldást vettem figyelembe, hiszen beadás után a feladatlap megmutatta a helyes válaszokat...)

Az óra hátralevő részében pedig elkezdjük majd az összefoglalást. 


 Ehhez két kvízt is hozok nektek, amiket ÓRA UTÁN kell elkezdeni:

- EZT

- és EZT

Mindkettőt a legjobb tudásod szerint csináld majd meg! Látni fogom a kitöltéseket, és vezetem az eredményeket.

Angol

 Hello!

 Online óra: 11:00 óra

Átnézzük a röpdolgozat feladatait és befejezzük az összefoglalást a TK.38. oldalán.

Ismételjétek át az igéket, amiket ebben a fejezetben tanultunk és a füzetből a folyamatos jelen időre vonatkozó szabályokat. 

Ha van kedved, játssz egy párkeresőt, amiben pont ezek a szavak szerepelnek:

https://learningapps.org/11333502



Várom a mai találkozást!

Addig is szép reggelt mindenkinek!😊

2021.03.17. Német

Kedves németes!

Ma 11 órakor Teams-en várlak!

Ellenőrizzük a tegnapi feladataidat.
Megtanuljuk, hogyan mondhatjuk ki a dátumokat.


Gyakorlás

augusztus 12-én:
szeptember 17-én:
október 8-án:
november 22-én:
december 30-án:
január 3-án:

Végül megoldjuk a Mf. 49. old. 5. feladatát.

A füzetedről és a mukafüzeted 49. oldaláról készült képet küldd el a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre!
Schönen Tag! 🌞

Természettudomány - 03.17.

 Kedves Ötödikes!


Ma a tegnapi leckéhez tartozó munkafüzeti feladatok megoldása vár.

Nyisd ki a munkafüzetedet az 56.oldalon. 

Oldd meg a feladatokat:

1.,2.,3. és 4. feladatot, ez folytatódik az 57. és 58. oldalon is! 

Segít a tk. 51.oldalán lévő táblázat, hiszen nem biztos, hogy minden felsorolt anyagot meg tudsz otthon vizsgálni. (Ne kóstolgasd a vizsgált anyagokat!)

Várom a munkafüzet 56.,57. és 58.oldaláról a fotókat péntekig (03.19.) ide: 

varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni


2021 március 17 - szerda - Testnevelés

  

 Tabata edzés


Ez a feladat ismerős már,

 de ma a 8 feladatból,

 sorsold ki magadnak a mai feladatokat. 


Előre sorsold ki a 12db feladatot pl: két dobókockával. 

Vagy kérj meg valakit, hogy mondjon 1-8ig számokat neked véletlenszerűen.

Írd fel a feladatok sorrendjét, aztán kezdj csak hozzá és egy körben teljesítsd!

ha vmi kétszer van egymás után vagy akár 3x az se baj -


A bemelegítés 2x20mp terpesz-zár ugrás, karlendítéssel magastartásba





Balesetmegelőzésre figyelj!

Tartsd be a testnevelés órán tanult szabályokat!

Pl. Ne rúgj le semmit!

Ne legyen csúszós szőnyeg alattad!

Mezítláb vagy tiszta tornacipőben legyél!






Feladat leírása:

1: Kiindulóhelyzet: mellső fekvőtámasz. Fekvőtámaszból ugrás guggoló támaszba.

Guggolótámaszból homorított felugrás. Abból ereszkedés vissza guggolótámaszba. Ugrás mellső

fekvőtámaszba. (Ismétlésszám: 10)

2: Jobb térdelőállásból ugrás bal térdelőállásba homorított felugráson át. (Ismétlésszám: 10)

3: Kh.: mellső fekvőtámasz. Támasz az alkaron. (plank). Emelkedés mellső fekvőtámasz helyzetébe.

Először jobb kar, majd bal kar nyújtással, majd ereszkedés karonként kiinduló helyzetbe.

(Ismétlésszám:10)

4: Mellső fekvőtámaszból jobb láblendítés előre, kartámasz hátul. ⇾ Láblendítés vissza kiinduló

helyzetbe. ⇾ Bal láblendítés előre, kartámasz hátul. ⇾ Láblendítés vissza kiinduló helyzetbe.

5: Fekvőtámaszban folyamatos lábtartáscsere. (Ismétlésszám 10)

6: Kh.: guggolóállás mellső középtartás. ⇾ Homorított felugrás. ⇾ Ugrás vissza kiinduló helyzetbe.

(Ismétlsszám: 10)

7: Hanyattfekvésből lebegőülés, majd vissza hanyattfekvésbe. (Ismétlészsám:10)

(Ismétlsszám: 10)

8: Helybenfutás térdemeléssel 30 másodpercen keresztül.


Írd le a naplóba a 12 feladat sorrendjét.

Mit vettél észre ettől a pici változtatástól a feladatokban?!


Jó mozgást!


2021. március 17. Ének

 Hahó ötödikesem!

reneszánsz korszakról mesélek ma neked. Az 1450-től 1600-ig terjedő időszak elnevezése azt jelenti, hogy újjászületés.

De minek is az újjászületése ez? Nézd meg a képeket!

Ez Firenze látképe. Tudod, hol van?
🌍Keresd meg ITT !


Ez Michelangelo és a két legismertebb alkotása:



Ismerős ez e rejtélyes hölgy?
Igen, Ő Mona Lisa, az alatta lévő képen pedig Az utolsó vacsora.
Mindkettő Leonardo da Vinci műve.




Ha megfigyeled, az ókori művészet jellegzetességei jelennek meg a reneszánsz művészetben, tehát a reneszánsz az ókori művészetek újjászületésének korszaka.

A reneszánsz korszak Itáliából indult. Ebben az időszakban a "sötét" középkor végeztével megváltozott az emberi gondolkodásmód. A legfontosabb a természet, a földi élet szépsége, és az ember lett. A művészetek és természettudományok vezérelve az emberközpontúság, más néven humanizmus.

A zenében is nagy változások történtek. A társas éneklés a mindennapok része lett, így a reneszánsz korszak a kórusművészet virágkora lett. Tudod, amikor férfiak és nők énekelgetnek együtt, több szólamban, hangszerkíséret nélkül. Néha akár 12 szólamban is!

🎧 Hallgasd meg EZT !

Bizonyára megfigyelted, hogy olasz nyelven énekelték a művet. Ez egy világi témájú kórusmű, és az adott szerző nyelvén (nemzeti nyelven) íródott. Ha a szerző olasz, akkor olaszul, ha német, akkor németül, és így tovább. Az ilyen típusú kórusművet madrigálnak nevezzük.

🎧 Hallgasd meg EZT is!

Ezt latinul énekelték, a témája egyházi, vagyis vallásos szövegű. Az ilyen típusú kórusműnek motetta a neve.

A reneszánszban tovább fejlődtek a hangszerek, a legelterjedtebb hangszer a lant volt.




Na és azt vajon tudod-e, hogy melyik uralkodónkhoz fűződik a magyar reneszánsz virágkora?
Igen, Mátyás királyhoz.



🎧 Végül hallgasd meg EZT !

Viszonthallásra!👂

Angi nénis nyelvtan 2021.XI. 30.

 Kedves gyerekek, ma az igekötőket gyakoroljuk.   EZT is oldd meg! learningapps Az alábbi igéket írd le a füzetedbe jövő időben! A szám, sz...